Tegenwoordig zullen alle bedrijven eigenlijk te maken moeten hebben met zoekmachine optimalisatie. Dat is een manier om de website van een bedrijf bekender te maken. Je kan met zoekmachine optimalisatie er namelijk voor zorgen dat de website van een bedrijf een hoge positie heeft bij Google. Linkbuilding is een methode die gebruikt kan worden om betere resultaten te bereiken met zoekmachine optimalisatie. Kan je wel wat hulp gebruiken bij linkbuilding? Lees dan hieronder verder. 

Unieke content creëren

Om linkbuilding te laten slagen, zal je unieke content moeten creëren. Het uitgangspunt is dat je nooit content overneemt van andere websites en deze op jouw website plaatst. Dit is niet origineel en het zorgt er namelijk voor dat Google jou niet zo snel gaat vertrouwen. Het is dus van belang dat je genoeg tijd steekt in de content die je plaatst. 

Maar hoe creëer je unieke content? Dat kan je het beste doen door te kijken naar jouw doelgroep. Het is belangrijk dat je je kan verplaatsen in de schoenen van de doelgroep om erachter te komen wat de doelgroep wil lezen. Als je dit weet, kan je daar uiteraard goed op inspelen. Je kan onder andere artikelen schrijven die goed aansluiten op de wensen van jouw doelgroep. 

Let op het linkprofiel 

Het is erg belangrijk dat jouw website een natuurlijk linkprofiel opbouwt. Google controleert namelijk de kwaliteit van jouw links. Als je op een onnatuurlijke manier de links verkrijgt, zal Google je niet geloofwaardig vinden. Dit heeft negatieve gevolgen voor linkbuilding. Dit moet je dus zien te voorkomen. 

Je kan een natuurlijk linkprofiel opbouwen door allerlei verschillende bronnen te gebruiken. Dit betekent dat je content plaatst op allerlei bronnen. Daarnaast is het belangrijk dat je samenwerkingen aangaat met websites die een hoge autoriteit hebben. Vind je het toch lastig en heb je niet zo een groot netwerk? Dan kan je linkbuilding uitbesteden aan een linkbuilding bureau. 

Social media inzetten 

Mensen van elke leeftijd zitten tegenwoordig op social media. De ene doelgroep zit misschien wat meer op sociale media dan de andere doelgroep. Toch is het erg verstandig om social media in te zetten voor linkbuilding. Je kan via social media waarschijnlijk meer mensen bereiken en daarnaast kan het jou echt helpen met het vergroten van jouw netwerk. 

Het werd al kort genoemd, maar het is mogelijk om linkbuilding uit te besteden aan een bedrijf die er veel kennis van heeft. Je kan bijvoorbeeld zoeken op linkbuilding in Amsterdam om te zien welke opties er zijn. Een linkbuilding bureau heeft een groot netwerk dat ingezet kan worden. Hierdoor weet het bureau precies hoe social media een positieve bijdrage kan leveren aan linkbuilding voor jouw bedrijf. Handig, toch?